Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
      •            Metoda Dobrego Startu

    •  

    •            Metoda Dobrego Startu opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz. Punktem wyjścia do pracy nad nią były informacje o metodzie Le Bon Depart, które dotarły do Polski pod koniec lat 60 - tych ubiegłego wieku.

    •  

    • Metoda Dobrego startu jest przeznaczona dla dzieci:

    • ~ w wieku przedszkolnym oraz w młodszym wieku szkolnym, których rozwój przebiega prawidłowo,

    • ~ w wieku przedszkolnym, młodszym wieku szkolnym i starszych, których rozwój psychomotoryczny

    • przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem.

    • Podstawowym założeniem metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowo - językowych, dotykowo - kinestetycznych (czucie dotyku i ruchu), motorycznych oraz współdziałania między nimi.

    • Ponadto celem tej metody jest także kształtowanie lateralizacji, orientacji w schemacie własnego ciała, w jego prawej i lewej stronie oraz orientacji w przestrzeni. Rozwijanie tych funkcji wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania
      i pisania, a niezbędne dla dzieci, u których występują opóźnienia rozwoju.

  •  DSC05258 DSC05285 DSC05295

  •  

  • Zalety Metody Dobrego Startu:

  •  

  • ~ Optymalizuje rozwój - jest więc korzystna dla wszystkich dzieci,

  • ~ Oddziałuje profilaktyczno-terapeutycznie - pozwala zapobiegać występowaniu trudności w uczeniu się,

  • ~ Oddziałuje edukacyjnie - pozwala na wielozmysłowe uczenie się liter i cyfr, co jest korzystne dla wszystkich dzieci,
    a zwłaszcza dla tych, które z trudem zapamiętują litery lub je mylą,

  • ~ Oddziałuje diagnostycznie - na podstawie obserwacji zachowania dziecka, analizy trudności na jakie napotyka

  • podczas wykonywania ćwiczeń oraz analizy błędów, terapeuta może wnioskować o przyczynach tych trudności, czyli rodzaju
    i głębokości zaburzeń. Dzięki temu może właściwie ukierunkować swoje oddziaływanie.

  •  

  • DSC05298 DSC05307 DSC05594

  • MDS sprzyja optymalnemu rozwojowi funkcji percepcyjno - motorycznych i ich koordynacji. Dzięki temu rozwój psychoruchowy jest bardziej harmonijny, a dziecko może osiągnąć pełną gotowość szkolną do nauki czytania i pisania.

  • W przypadku dzieci, u których istnieje ryzyko dysleksji, udział w zajęciach prowadzonych MDS oznacza skuteczne zapobieganie niepowodzeniom szkolnym lub ich znaczne złagodzenie. Dla dzieci globalnie opóźnionych w rozwoju, niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie, udział w tych ćwiczeniach jest formą rehabilitacji i w pewnym stopniu pomaga im zmniejszać trudności w opanowywaniu umiejętności szkolnych.

  • MDS oddziałuje także korzystnie na procesy emocjonalne i zachowania społeczne.

  • DSC05313 DSC05325 DSC05341


  • Zajęcia prowadzone MDS to przede wszystkim okazja dla dzieci do zabawy, która uczy, rozwija oraz sprzyja zacieśnianiu więzi między dzieckiem, jego rówieśnikami i dorosłym.

  •  

  • Osoby prowadzące zajęcia Metodą Dobrego Startu w Poradni P- P w Łowiczu:

  • mgr Anna Jeznach

  • mgr Karolina Myssura