Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Metoda ruchu rozwijającego 

    •  
    •  
          •         Ruch jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Towarzyszy mu od chwili narodzin przejawiając się w rożnych formach: zabawie, w aktywnym wypoczynku oraz codziennej pracy. Służy do wyrażania emocji, nawiązywania kontaktów i porozumiewania się. 

    •     

    •         Założenia Metody Ruchu Rozwijającego:

    • Weronika Sherborne tworząc w/w metodę opierała się przede wszystkim na teorii R. Labana oraz na doświadczeniach z własnej długoletniej pracy z dziećmi. 

    • 001 002 003

    • Główna idea metody wyraża się w stwierdzeniu, że posługiwanie się ruchem jest narzędziem wspomagania rozwoju, wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka zaspokajanych w kontakcie z inną osobą. Prostota i naturalność są głównymi walorami metody Weroniki Sherborne i stanowią o jej wartości i powodzeniu.

    •  

    •         Podstawowe założenia metody, to rozwijanie przez ruch:

    • świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego,

    • świadomości przestrzeni i działania w niej,

    • dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.

    •  

    •          Dziecko poznaje więc własne ciało i przestrzeń, która je otacza, spotyka w niej innego człowieka, uczy się współpracować, zdobywa zaufanie do siebie i innych, a czując się bezpieczne może stać się twórcze. Ruch jest zabawą, która daje możliwość przeżycia radości i dzielenia jej z innymi, co jest bardzo ważne w nawiązywaniu kontaktów społecznych.

004 005

  •          Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego:

  • Metoda Weroniki Sherborne jest metodą ogromnie uniwersalną, o wielu możliwościach jej stosowania. Jest ona skuteczna jako metoda terapeutyczna, daje się też z powodzeniem wykorzystać w profilaktyce, w poszerzaniu doświadczeń psychologicznych
    i społecznych osób zainteresowanych własnym rozwojem.

  •  Znajduje zastosowanie jako metoda terapii: w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, z dziećmi z tzw. normą intelektualną, przejawiających zaburzenia w zakresie sfery emocjonalnej i społecznej, z dziećmi mającymi trudności
    w czytaniu, pisaniu i dziećmi jąkającymi się. 

  • 006 007 008

  • Na zajęciach MRR nie ma rywalizacji i współzawodnictwa – każdy może osiągnąć sukces. Ćwiczenia stają się dla dziecka radosną zabawą.

  •  

  • (…) Wszystkie dzieci mają dwie podstawowe potrzeby:

  •  potrzebują czuć się w swoim własnym ciele

  • jak w domu oraz umieć nawiązywać relacje.

  •                                                                  W. Sherborne

  •  

  •  

  • Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (45 – 60 min.). W takcie ćwiczeń każdemu dziecku towarzyszy rodzic, biorąc aktywny udział w zajęciach. Uczestników obowiązuje strój sportowy.

  • Osoby prowadzące: mgr A. Cyganiak, mgr A. Jeznach